Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

O projekcie 2022

Mali ale doskonali

Projekt nr RPLD.11.01.03-10-0003/20, pn. „Mali, ale doskonali”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi Priorytetowej XI Edukacja, Kwalifikacje, Umiejętności, Działania XI.1 Wysoka jakość edukacji, Poddziałania XI.1.1 Edukacja przedszkolna, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Projekt realizowany będzie w okresie od 1 sierpnia 2022 r. do 30 czerwca 2023 r.

Oraz w okresie 1 lutego 2023 r. do 30 września 2023 r. (zajęcia bajkoterapii)

Całkowita wartość projektu wynosi: 599 851,16 PLN,

w tym dofinansowanie w wysokości: 509 581,40 PLN,

wkład własny w wysokości: 90 269,76 PLN.

Głównym celem projektu jest:

Wyrównanie deficytów wynikających z niepełnosprawności u 20 dzieci w wieku 3-9 lat, uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 137 – Integracyjnego w Łodzi poprzez doposażenie przedszkola, realizację dodatkowej oferty edukacyjnej i specjalistycznej w okresie od dnia 01.08.2022 r. do dnia 30.06.2023 r. oraz podniesienie umiejętności i kompetencji u 14 nauczycieli poprzez udział w szkoleniach niezbędnych do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w okresie od dnia 01.08.2022 r. do dnia 30.06.2023 r.

Zadania realizowane w projekcie:

  1. Wsparcie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach zajęć uzupełniających ofertę przedszkola – realizacja zajęć relaksacyjnych.

Treningi relaksacyjne skierowane będą do wszystkich dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Będą uczyć dzieci radzenia sobie ze złością, strachem, bólem, a jednocześnie będą okazją do odprężenia.  W zajęciach wykorzystywane będą elementy treningu autogennego Shultza, bajki relaksacyjne, ćwiczenia rozluźniające, metody wizualizacji, elementy treningu relaksacyjnego Jacobsona, muzykoterapia. Zajęcia prowadzone będą 2 razy w tygodniu przez pół godziny.

  1. Wsparcie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach zajęć uzupełniających ofertę przedszkola – realizacja logorytmiki.

Zajęcia logorytmiki skierowane będą do wszystkich dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Terapia prowadzona będzie we wszystkich pięciu grupach z udziałem dzieci zdrowych. Celem zajęć będzie zapobieganie powstawaniu zaburzeń mowy dzieci oraz stymulowanie rozwoju dzieci w taki sposób, by rozpoczynając naukę w szkole podstawowej prawidłowo komunikowały się z otoczeniem oraz osiągnęły powodzenie szkolne na miarę możliwości rozwojowych. Zajęcia odbywać się będą 2 razy w tygodniu przez pół godziny w każdej grupie.

  1. Wsparcie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach zajęć uzupełniających – realizacja zajęć polisensorycznych.

Terapia polisensoryczna skierowana będzie do dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.

Terapia będzie łączyła elementy Integracji sensorycznej i metody Snoezelen. Nauczanie poilsensoryczne dostarczać będzie nowych bodźców, angażować zmysły pozwalając na dotarcie większej ilości informacji do układu nerwowego co w efekcie przełoży się na lepsze funkcjonowanie dzieci w grupie.

Zajęcia prowadzone będą indywidualnie z każdym dzieckiem, a terapia podzielona będzie na etapy:

1) pobudzenie zmysłów,

2) dostarczanie i integracja zmysłowo-ruchowa,

3) nabieranie i pogłębianie świadomości własnego ciała,

4) poszerzanie wiedzy o otaczającym świecie,

5) wywoływanie pozytywnych emocji.

Zajęcia odbywać się będą 2 razy w tygodniu przez pół godziny z każdym dzieckiem.

  1. Wsparcie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach zajęć uzupełniających – realizacja zajęć plastykoterapii.

Zajęcia plastykoterapii skierowane będą do wszystkich dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Terapia prowadzona będzie we wszystkich pięciu grupach z udziałem dzieci zdrowych. Podczas zajęć dzieci będą miały okazję poznania różnych form wyrażania siebie i własnych odczuć poprzez malowanie z użyciem farb, tuszów, naturalnych barwników, na szkle, folii, rysowanie za pomocą różnorodnych narzędzi, modelowanie z plasteliny, modeliny, gliny, piasku, masy papierowej, solnej i gipsu itd.  Zajęcia odbywać się będą 2 razy w tygodniu przez pół godziny w każdej grupie.

  1. Wsparcie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach zajęć uzupełniających ofertę przedszkola – realizacja terapii metodą Tomatisa.

Terapia Tomatisa skierowana będzie do 8 dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Dzięki tej metodzie możliwy będzie dobór materiału dźwiękowego by uwrażliwiać ucho na dźwięki mowy i kształtować prawidłową lateralizację słuchową. Kolejne etapy terapii z zastosowaniem fazy aktywnej-pracy z głosem i mikrofonem, w istotny sposób zachęcać będą dzieci do mówienia. W I półroczu roku szkolnego 2022/2023 w terapii weźmie udział 4 dzieci, w II półroczu kolejna czwórka.

W celu prawidłowej realizacji projektu zakupione zostaną m.in.: pomoce sensoryczne, instrumenty muzyczne, gry, zabawki, materiały i akcesoria plastyczne, programy terapeutyczne, sprzęt rehabilitacyjny, sprzęt do prowadzenia zajęć metodą Tomatisa, pomoce dydaktyczne, książki.

  1. Wsparcie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w ramach zajęć uzupełniających ofertę przedszkola – realizacja zajęć bajkoterapii.

Bajkoterapia skierowana będzie do wszystkich dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Dzięki bajkoterapii niwelowane będą zaburzenia, występujące u wszystkich dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, głównie zaburzenia komunikacyjne, społeczne i emocjonalne. Bajkoterapia z wykorzystaniem tekstów literackich będzie rozszerzeniem zajęć realaksacyjnych. Podczas terapii dzieci będą miały możliwość słuchania bajek i baśni, samodzielnego ich tworzenia oraz wcielania się w postacie ulubionych bohaterów. Na zajęciach wykorzystywane będą bajki relaksacyjne, mające na celu odprężenie i uspokojenie
dziecka, bajki psychoedukacyjne, mające na celu zmniejszenie napięcia spowodowanego nieprzyjemnymi sytuacjami, bajki psychoterapeutyczne budować będą pozytywne odczucia, emocje oraz obniżać lęk. Współdziałanie dzieci podczas przedstawień teatralnych, udział w imprezach artystycznych, przedstawieniach i warsztatach teatralnych wpływać będzie na rozwój umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Terapia prowadzona będzie w pięciu grupach z udziałem dzieci zdrowych. Zajęcia, które będą miały na celu uspokojenie dzieci ich wyciszenie i odprężenie prowadzone będą w specjalnie do tego celu zaadoptowanej sali, która zostanie wyciszona i doposażona w siedziska sprzyjające relaksacji. Zajęcia prowadzone będą 2 razy w tygodniu przez 1 godz. Od dnia 01.02.2023 r. do 30.09.2023 r.