Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

O projekcie 2019

Projekt "Krok w lepszą przyszłość"

loga funduszy unijnych

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Osi Priorytetowej XI Edukacja, Kwalifikacje, Umiejętności, Działania XI.1 Wysoka jakość edukacji, Poddziałania XI.1.1 Edukacja przedszkolna, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.

Rok szkolny 2019/2020.

Celem projektu jest wyrównanie deficytów wynikających z niepełnosprawności u 22 dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych, uczęszczających do Przedszkola Miejskiego nr 137 – Integracyjnego w Łodzi poprzez realizację dodatkowej oferty edukacyjnej i specjalistycznej oraz podniesienie umiejętności i kompetencji u pedagogów i specjalistów poprzez udział w szkoleniach niezbędnych do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi.

Projekt przewiduje udział 22 dzieci z niepełnosprawnością ruchową,  autyzmem, afazją, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, niepełnosprawnościami sprzężonymi  
w dodatkowych zajęciach edukacyjnych i specjalistycznych.

Zajęcia terapii Snoezelen

Nazwa „Sala Doświadczania Świata” jest polskim odpowiednikiem nazwy „Snoezelen”.
Terapia w Sali Doświadczania Świata dobierana jest indywidualnie do potrzeb dziecka. 
Dzięki tej wielozmysłowej terapii dzieci z niej korzystające na nowo postrzegają świat.
Sala ta to świat przeżyć, w którym dziecko czuje się dobrze, ma swobodę i możliwość wyboru bodźców, których w danym momencie najbardziej potrzebuje oraz czasu koncentrowania się na nich.
Terapia w Sali Doświadczania Świata wpływa na wszechstronny rozwój poprzez stymulację zmysłów i dostarczanie bodźców: 

  • wzrokowych:  rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,   rozwijanie spostrzegawczości
  • słuchowych: rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej i słuchowo-wzrokowej, rozwijanie i usprawnianie koncentracji na bodźcach słuchowych
  • dotykowych: aktywizacja zmysłu dotyku poprzez „badanie” przedmiotów o różnej fakturze
  • węchowych, smakowych: zdobywanie doświadczeń zapachowych i smakowych Przestrzeń Sali Doświadczania Świata pozwala również na stymulowanie zmysłu równowagi poprzez rozwijanie orientacji w przestrzeni oraz doświadczanie aktywności i ruchu. 

Terapia prowadzona jest w specjalistycznie wyposażonej Sali w różnego rodzaju urządzenia stymulujące rozwój zmysłów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Zajęcia terapii EEG Biofeedback

Terapia EEG Biofeedback skierowana jest do dzieci ze spektrum autyzmu.
Trening EEG Biofeedback przypomina zabawę, w której dziecko obserwuje grę lub animację komputerową. W trakcie treningu ustalony zostanie wzorzec aktywności bioelektrycznej mózgu, do którego osiągnięcia będzie zmierzał terapeuta. Ustalane będą progi trenowanych fal, wyznaczany indywidualny cel i sposób pracy.
Zajęcia odbywać się będą w gabinecie doposażonym w stanowisko terapeuty, wygodny fotel, komputer i dwa monitory.

Zajęcia terapii neurorozwojowej

Terapia neurorozwojowa skierowana jest do  dzieci z uwagi na występujące zaburzenia: napięcia mięśniowego, pod postacią wiotkości, uszkodzenia stawów, zaburzenia układu krążenia.
Zajęcia prowadzone są przez fizjoterapeutę w gabinecie doposażonym w sprzęt zakupiony
w ramach projektu m.in. rehabilitacyjny system podwieszeń Neurac, platformy balansowe oraz drobny sprzęt do rehabilitacji dzieci.

Zajęcia terapii pedagogicznej

Terapia pedagogiczna skierowana jest do wszystkich dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z Przedszkola Miejskiego nr 137 – Integracyjnego.
Celem jej jest stymulowanie rozwoju psychoruchowego, pobudzanie rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, kształtowanie gotowości do podjęcia czynności umysłowych związanych
z uczeniem się.
Terapia obejmuje elementy metody integracji bilateralnej, arteterapii, elementy metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, muzykoterapii.
W celu prawidłowej realizacji zajęć zakupiono szereg pomocy dydaktycznych tj. tablica interaktywna, gry, układanki, klocki, pomoce i programy logopedyczne itp.

Zajęcia Integracji sensorycznej

Terapia Integracji Sensorycznej skierowana jest do wszystkich dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych z Przedszkola Miejskiego nr 137 – Integracyjnego. Zajęcia prowadzi specjalista posiadający certyfikat Terapeuty i Diagnosty Integracji Sensorycznej.
Terapia podzielona jest na kilka etapów:

  1. pobudzanie zmysłów,
  2. integracja zmysłowo - ruchowa,
  3. wypracowanie orientacji w schemacie ciała,
  4. wypracowanie gotowości do nauki.

Zajęcia  odbywają się w sali doposażonej w sprzęt SI oraz podłogę interaktywną.

Zajęcia terapii w wodzie

Realizacja zajęć terapii w wodzie
Terapia w wodzie skierowana jest do dzieci niepełnosprawnych z uwagi na występujące zaburzenia:

  • nadwrażliwość oraz niedowrażliwość dotykową,
  • zaburzenia napięcia mięśniowego pod postacią wiotkości lub spastyczności,
  • nadmierne pobudzenie ruchowe lub wycofanie, obniżoną aktywność ruchową.

Zajęcia na basenie zaprojektowane zostały z uwagi na bodźce jakie dziecko doznaje podczas zetknięcia z wodą, gdzie wszystkie dźwięki i hałasy wytłumiają się, a opór wody wzmacnia napięcie mięśniowe.
Zajęcia odbywać się będą na basenie PŁ, gdzie możliwe jest dostosowanie dna do potrzeb dzieci.
W pierwszym miesiącu dzieci będą oswajane z wodą, w następnych trener stopniowo wprowadzać będzie ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową.